تماس با ما

شرکت آرتا فلکس نماینده دو شرکت سوپرفلکس و سانا که بزرگترین انبار خصوصی عایق های حرارتی و برودتی شامل : تمام سایزهای رولی و لوله ای با ضخامت های مختلف و همچنین محصولات جانبی از قبیل چسب مایع ، نوار درز گیر و … می باشد.

تماس با ما

عایق الاستومری آرتا فلکس

09917788454

تهران , بازار بزرگ شادآباد ، خیابان عزیزی ، خیابان آستانه ، پلاک 48

نحوه پیشگیری از زنگ زدگی کولر آبی

نحوه پیشگیری از زنگ زدگی کولر آبی

با نزدیک شدن به بهار و رسیدن تابستان ایده خوبی است که دریچه‌ تنظیم هوا و کانال کولر و حتی خود کولر را نیز تمیز کنیم. حجم زیادی از گرد و غبار، حشرات در این مجرای انتقال هوا وجود دارد که می‌توانند هوایی که تنفس می‌کنید را آلوده کنند و یا با پاره شدن و یا پوسیده شدن کانال کولر هوای کمتری به داخل خانه ورود کند.در این مقاله قصد داریم راه های تمیز کردن و نحوه پیشگیری از زنگ زدگی کولر آبی را برای شما عزیزان شرح دهیم.

خیلی وقت ها شده بعد از گذشت سال ها کف کولر آبی و کانال آن بدلیل آفتاب خوردگی پوسیده میشود و نشتی آب و یا نشت هوای خنک از کانال پیدا میکند برای حل آن نکاتی را باید انجام دهیم با این کار می‌توانید از کولر آبی برای مدت زمان بیشتری بدون مشکل استفاده کنید.

سرویس به موقع و اصولی کولر آبی

یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که در جلوگیری از پوسیدگی کولر آبی موثر است، سرویس کولر آبی به‌ شکل اصولی و در زمان مناسب است.منظور از سرویس اصولی کولر آبی این است که یا از سرویسکار کولر آبی برای این منظور کمک بگیرید و یا اگر خودتان می‌خواهید این کار را انجام دهید، مراحل سرویس این وسیله را به طور دقیق و با توجه به استانداردهای لازم آن را انجام دهید. سرویس کولر آبی را در دو بازه زمانی بعد از اتمام استفاده و قبل از آغاز استفاده از کولر آبی انجام دهید. در هر دو زمان لازم است که آب داخل کفی کولر را تخلیه کنید یا اگر از قبل آن را تخلیه کرده‌اید با استفاده از برس و مقداری مواد شوینده مناسب باید کفی را به خوبی بشویید و دوباره آبگیری کنید.

راهکارهایی برای پیشگیری از زنگ زدگی کف کولر آبی

نصب سایبان بر روی کولر آبی

اگر از سایبان بر روی بدنه کولر آبی استفاده کنید، این اطمینان را خواهید داشت که کولر در تمام روزهای سال، از تابش مستقیم نور خورشید، بارش باران و یا برف در امان است. خوشبختانه امروزه سایبان‌های کولر آبی در مدل‌های مختلف و متنوع و با نصب بسیار آسان در بازار وجود دارد و نیازی به متخصص برای نصب آن نیز نخواهید داشت.

استفاده از عایق کولر آبی

در این شرایط حتی اگر تمام نکاتی که برای تعویض و تخلیه آب کولر و نصب سایبان را گفتیم نیز انجام دهید، باز هم امکان دارد کفی و یا قسمت های مختلف دچار پوسیدگی شود.

به همین دلیل پیشنهاد می شود که از عایق مناسب در کف کولر آبی و یا درکانال ها استفاده شود. در این خصوص انواع مختلفی از عایق کفی کولر وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

انواع عایق رطوبتی کولر

عایق قیر سرد

عایق اسپری قیر

عایق ایزوگام

عایق نانو الاستیک

عایق الاستومری

عایق قیر سرد

عایق قیر سرد یک عایق بسیار راحت برای پوشاندن سوراخ‌های ریز و حتی زنگ‌زدگی‌های کف کولر است. این نوع عایق به‌صورت چسب بر روی کفی کولر می‌چسبد و از پوسیدگی کولر آبی جلوگیری می‌کند.

عایق اسپری قیر

استفاده از اسپری قیر هم برای عایق کف کولر آبی کاربرد دارد و هم برای جلوگیری از پوسیدگی هر سطح فلزی در تماس با آب مناسب است.

عایق ایزوگام

عایق ایزوگام کفی کولر آبی بیشتر برای مواردی کاربرد دارد که کف کولر آبی سوراخ شده باشد. اما باز هم اگر کوچک ‌ترین علامتی از زنگ ‌زدگی و پوسیدگی وجود داشته باشد، می‌توان کفی کولر را با استفاده از یک لایه ایزوگام عایق کرد تا از پوسیدگی بیشتر جلوگیری کرد.

عایق نانو الاستیک

یکی دیگر از انواع راه‌های عایق کردن کف کولر استفاده از عایق نانو الاستیک است. به دلیل اینکه این نوع عایق جنس لاستیکی دارد، از نفوذ آب به کفی کولر و پیشرفت پوسیدگی جلوگیری می‌کند. این لایه باید در دو نوبت روی کفی کولر ریخته شود و سپس با استفاده از کاردک باید آن را صاف کرد، اما باید مراقب بود که قبل از خشک شدن لایه اول نباید لایه دوم عایق را روی کفی ریخت.

عایق الاستومری

عایق الاستومری در صورتی که داخل کولر برای کف استفاده میشه حتما باید تمامی درزهای ان توسط چسب برزنتی پوشانیده شود و اگر برای کانال استفاده می شود باید ان را روکش آلومینیوم زد تا کاملا از پوسیدگی کولر شما جلوگیری کند.

مزایای استفاده از عایق کف کولر آبی

جذب رطوبت و جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید بر روی بدنه کولر

بالا رفتن طول عمر پوشال‌ها

افزایش میزان توان خنک‌کنندگی کولر آبی

بهترین زمان برای عایق کاری کولر آبی چیست؟

به دلیل اینکه عایق کولر آبی باید در فصل گرم انجام شود، بهترین زمان برای این کار، فصل بهار و به هنگام سرویس و تعمیر کولر آبی است. در هر زمان که قصد سرویس تابستانه کولر آبی را داشتید، بهترین زمان است برای ترمیم بدنه کولر زنگ زده شده، با استفاده از عایق است.

دسته بندی : عایق

نظرات0